روز چهارشنبه 22/09/1402 در ساختمان شماره 1 سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان مدعو در این جلسه برگزار شد.

در این نشست که با میزبانی معاون محترم اقتصادی سازمان برنامه بودجه؛ جناب آقای دکتر سعید شوال پور؛ و مشاور محترم ریاست سازمان؛ جناب آقای دکتر سیدمهدی زریباف؛ تشکیل شد، مدیر عامل زنجیره تأمین دانش؛ آقای راهداری؛ و معاونت اقتصادی و برنامه ریزی زنجیره تأمین دانش؛ آقای محمد رضا وهاب نژاد؛ نیز به عنوان مدعو در این جلسه به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند که در ادامه می خوانیم:

در این نشست با توجه به کثرت مدعوین و ضیق وقت، تنها برخی از حضار در رابطه با دیدگاهها، طرحها، پیشنهادات و سوابق اجرایی خود موفق به بیان مطالبی موجز شدند که اهم این موارد عبارتست از:

1- معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه جناب آقای دکتر سعید شوال پور

با تشكيل اين نشست‌ها در سازمان برنامه و بودجه به دنبال پيدا كردن راهكارها و تصويب قوانيني هستیم كه بخش خصوصي در اتمام طرح هاي نيمه تمام، آباداني و پيشرفت كشور مشاركت فعال داشته باشد. از کارآفرینان موفق کشور و شرکتهای دانش بنیان حمایت ویژه داشته باشیم و هر جا که لازم باشد با تشکیل کمیته های تخصصی و کارگروههای ویژه نسبت به رفع موانع تولید اقدام نماییم  و براي تحقق اين مهم این سازمان دست همكاري به فعالين اقتصادي و كارآفرينان دراز می نماید.

2- آقای سعید جابر انصاری از فعالان بزرگ اقتصادی کشور

اگر دولت تضمینی که به سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در ایران می دهد به کارآفرینان ایرانی هم بدهد پروژه های نیمه تمام کشور را ظرف مدت کوتاهی به صورت فازبندی شده راه اندازی خواهیم نمود.

دولت در حمایت از مشاغل خانوادگی غافل بوده است و پیشنهاد می گردد بسته حمایتی دولت جهت رشد و توسعه این جامعه کارآفرین تدوین گردد.

3- دکتر علیرضا ولدخانی از کارآفرینان موفق کشور

برای ایجاد شهرک صنعتی تخصصی در حوزه انرژی، پیشنهاداتی داریم و آماده ارایه برنامه های لازم هستیم.

4- دانش راهداری کارآفرین برتر ایران و سازمان جهانی یونسکو

چالش اساسی و مهم در عرصه اقتصاد ایران، زیرساخت فکری و رفتار اقتصادی بازیگران اصلی آن است. ما معتقدیم با خلاقیت، ابتکار و خلق مسیر جدید بدون بودجه دولتی و بدون تسهیلات از منابع بانک می توان دست به حرکتهای اقتصادی و کارآفرینی بزرگی زد.

مجموعه تحت مدیریت این سرباز کارآفرینی افتخار دارد با ارایه 17 طرح بزرگ ملی و بین المللی و جذب مشارکت، هم افزایی و هم آفرینی کارآفرینان کشور بدون استفاده از تسهیلات بانکی و بودجه دولتی، صدها هزار شغل پایدار و شایسته ایجاد نماید که در این مسیر، پرقدرت در حال حرکتیم.

مدیریت زنجیره تولید با رویکرد کارآفرینی راهکار کلیدی برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی است و مهار تورم و رشد تولید از نتایج این نوع مدیریت خواهد بود.

5- محمد رضا وهاب نژاد، فعال اقتصادی در زمینه مدیریت داده های اصلی

طی سخنانی به تشریح چگونگی پیدایش زیر ساخت نوین اطلاعاتی کاتالوگینگ اقلام و جاری شدن استانداردهای مهندسی داده و نقش آن در شکل گیری سیستمهایی نظیر "سامانه جامع تجارت" اشاره نمودند و اهمیت تکمیل آن را بر تأثیر پذیری این استانداردها بر بهبود کیفیت تصمیم سازی، تصمیم گیری، برنامه ریزی و نظارت دولت در سطوح مختلف مرتبط با کالا / خدمات به صورت مختصر عنوان نمودند.